Poradnik użytkowników instalacji LPG
- czuczutata
- Przyjaciele
- Posty: 130
- Rejestracja: 2013-12-27, 16:07
- Imię: Maciek
- VOLVO: XC90 V8 // S60R
- Silnik: V8 // T5R
- KW/KM/NM: 315/440//355/500
- Rok: 2007
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: od19LPG // od16Pb98
- Przebieg: 173
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Chcialbym dodac jedno:
Na jednym z forow przeczytalem, ze "oszczedzanie na LPG zaczyna sie na stacji benzynowej, przy pierwszym tankowaniu gazu - nie w warsztacie montujacym".
Nie oszczedzajcie na podzespolach i na monterze!!
Na jednym z forow przeczytalem, ze "oszczedzanie na LPG zaczyna sie na stacji benzynowej, przy pierwszym tankowaniu gazu - nie w warsztacie montujacym".
Nie oszczedzajcie na podzespolach i na monterze!!
Było:
940 '1997 kombi 2.3T Pb+LPG; Sierra '1991 kombi 1.6 DOHC Pb+LPG; XC70 '1998 2.5T Pb+LPG, XC90 T6 '2003 Pb+LPG, Westfalia Nugget 2.5D '1987, Westfalia Nugget 2.5D '1988;
Jest:
XC90 V8 '2007 Sport Pb+LPG, S60R '2006 Pb98 BSR Stage 1 M66 AWD
940 '1997 kombi 2.3T Pb+LPG; Sierra '1991 kombi 1.6 DOHC Pb+LPG; XC70 '1998 2.5T Pb+LPG, XC90 T6 '2003 Pb+LPG, Westfalia Nugget 2.5D '1987, Westfalia Nugget 2.5D '1988;
Jest:
XC90 V8 '2007 Sport Pb+LPG, S60R '2006 Pb98 BSR Stage 1 M66 AWD
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
czuczutata to bardzo istotne zdanie! Jednak będąc średnio zorientowanym w temacie LPG, zdajesz się na wiedzę i uczciwość montera, a z tym niestety bywa różnie.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
-
- VO
- Posty: 243
- Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
- Imię: Wojtek
- VOLVO: v40
- Silnik: T4
- KW/KM/NM: 147/200/300
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 180000
- Lokalizacja: kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Bardzo róznie
Generalnie sami powinniście wiedzieć co chcecie i czy dany monter montuje akurat to czy coś innego
Blos jest przewidziany do każdego silnika Wiem że nawet v8 zasilili 2 blosami i pięknie to chodziło .
"sekwencja" - jest to mylne pojęcie 4 generacji która ma możliwość obsługi różnego typu wtrysku paliwa między innym jest to pełna sekwencja.
Ja zamontowałem w silniku Fiata tempry 1,6 (sekwencje -stag)sterowanego jednym wtryskiwaczem pb do tego użyłem na początku 4 wtryskiwaczy a potem 2 lpg
i autko chodziło jak szalone czasy wtrysku max 1-7ms . tak że się da . nawet do mono wtrysku dać wtrysk lpg bo o sekwencji nie można mówić . choć działanie jest precyzyjne i sterowane przez Ecu auta .
Generalnie sami powinniście wiedzieć co chcecie i czy dany monter montuje akurat to czy coś innego
Blos jest przewidziany do każdego silnika Wiem że nawet v8 zasilili 2 blosami i pięknie to chodziło .
"sekwencja" - jest to mylne pojęcie 4 generacji która ma możliwość obsługi różnego typu wtrysku paliwa między innym jest to pełna sekwencja.
Ja zamontowałem w silniku Fiata tempry 1,6 (sekwencje -stag)sterowanego jednym wtryskiwaczem pb do tego użyłem na początku 4 wtryskiwaczy a potem 2 lpg
i autko chodziło jak szalone czasy wtrysku max 1-7ms . tak że się da . nawet do mono wtrysku dać wtrysk lpg bo o sekwencji nie można mówić . choć działanie jest precyzyjne i sterowane przez Ecu auta .
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
zbij pisze:Lovato jest producentem wysokiej klasy elementów inst. gazowych, które świetnie sprawdzają się w wolnossących silnikach.
Strzały w dolot to wina usterek układu zapłonowego, A NIE instalacji gazowej.
Blos jest czymś w rodzaju gaźnika gazowego, zastępuje śrubę regulującą przepływ gazu.
Na forum jest/było kilku użytkowników 960 z inst. II generacji i blosem, którzy chwalili sobie taką konfigurację.
II generację sam sobie wyregulujesz, a jeśli jesteś kompletnym laikiem w temacie gazu, zrobi Ci to większość długoletnich użytkowników LPG i nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu i tajemnej wiedzy.
III generacja to jakieś niezbyt popularne dziwadło i proponuję ominąć szerokim łukiem.
IV generacja tzw. sekwencja - fajna rzecz, ale jak czytam na forum o nieustannych problemach użytkowników z regulacją ( a tego nie zrobisz już sam, potrzeba komputera i ,, kumatego '' fachowca ), jakoś mnie nie przekonuje. Zdaję sobie sprawę, że wiele z tych problemów wynika z niewłaściwego montażu/zastosowania niewłaściwych elementów/niewłaściwego wyregulowania - ogólnie mówiąc zrobiono ,, na odpieprz ''.
V generacja - LPI - to obecnie najwyższa półka. Super - żadnych strat mocy, a nawet w pewnym zakresie moc wyższa niż na benzynie, spalanie identyczne jak benzyny, ale cena kosmiczna i jak się zepsuje - dramat. Znalezienie do tego naprawdę znającego temat fachowca - ekstremalnie trudne. Są w Polsce chyba cztery warsztaty.
KULAEXECUTIVE - II z blosem lub sekwencja ( o ile masz bezgraniczne zaufanie do montera ) - taki masz wybór.
Może i strzały z silnika sa problemem instalacji zapłonowej, ale na benzynie tych strzałow nie ma a na gazie są...
i prosze nie pisac o dbaniu o auto i sprawnej instalacji bo mechanicy drenowali mnie co pół roku na pare dobrych złotych na kable boscha, nowe świece etc, kasowanie komputera, wymiany filtra itd, łacznie z uziemianiem auta :)P
- czuczutata
- Przyjaciele
- Posty: 130
- Rejestracja: 2013-12-27, 16:07
- Imię: Maciek
- VOLVO: XC90 V8 // S60R
- Silnik: V8 // T5R
- KW/KM/NM: 315/440//355/500
- Rok: 2007
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: od19LPG // od16Pb98
- Przebieg: 173
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
to prawda, ze cos trzeba wiedziec o sprzecie, ktory chcemy zalozyc - i tutaj bardzo pozytywny fakt, ze ten temat sie pojawil.zbij pisze:Jednak będąc średnio zorientowanym w temacie LPG, zdajesz się na wiedzę i uczciwość montera, a z tym niestety bywa różnie.
Dobrze, ze ktos autorytatywnie przyznaje, ze LPG nie musi szkodzic silnikowi i tylko odpowiednia konfiguracja sprzetu i jego ustawien pozwala cieszyc sie z oszczednosci, ktore mozna przeznaczyc na lepsze opony, lepszy olej itd.....
Podobna wiedze trzeba miec tez w innych warsztatach. Przeciez bieznikowanych opon tez swiadomi sobie na auto nie zakladaja (chociaz jest to ekologiczne) ..... ale tak jest tez z zywnoscia i innymi towarami, za ktore placimy.
pozdrawiam,
M.
Było:
940 '1997 kombi 2.3T Pb+LPG; Sierra '1991 kombi 1.6 DOHC Pb+LPG; XC70 '1998 2.5T Pb+LPG, XC90 T6 '2003 Pb+LPG, Westfalia Nugget 2.5D '1987, Westfalia Nugget 2.5D '1988;
Jest:
XC90 V8 '2007 Sport Pb+LPG, S60R '2006 Pb98 BSR Stage 1 M66 AWD
940 '1997 kombi 2.3T Pb+LPG; Sierra '1991 kombi 1.6 DOHC Pb+LPG; XC70 '1998 2.5T Pb+LPG, XC90 T6 '2003 Pb+LPG, Westfalia Nugget 2.5D '1987, Westfalia Nugget 2.5D '1988;
Jest:
XC90 V8 '2007 Sport Pb+LPG, S60R '2006 Pb98 BSR Stage 1 M66 AWD
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Dwa lata temu zostały wymienione, pierwszy raz w moim aucie przewody zapłonowe. Oczywiście też na BOUGICORD Nie warto kupować innychKULAEXECUTIVE pisze:co pół roku na pare dobrych złotych na kable boscha
- manieczek
- VOL
- Posty: 408
- Rejestracja: 2010-06-07, 20:54
- VOLVO: 945
- Silnik: 2.3 FK+
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11-16
- Przebieg: 335000
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Nowe kable tej wspaniałej marki waliły jak wściekłe (przez rękawicę spawalniczą uczciwej grubości)- więc jak na nich strzela to prawidłowo. Sam użytkuje albo NGK, albo Bugicordy i problemów nie mam.KULAEXECUTIVE pisze:kable boscha
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawa, podtlenek zabawa.
-
- VOLV
- Posty: 706
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Necam - Koltec III gen.
Kod Błąd
kod 12 Brak powrotnego sygnału z silnika.
kod 13 Brak sygnału z sondy lambda
kod 14 Sygnał z sensora temperatury jest za wysoki
kod 15 Sygnał z sensora temperatury jest za niski
kod 21 TPS sygnał za wysoki (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 22 TPS sygnał za niski (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 33 Sygnał z sensora MAP za wysoki
kod 34 Sygnał z sensora MAP za niski
Kod Błąd
kod 12 Brak powrotnego sygnału z silnika.
kod 13 Brak sygnału z sondy lambda
kod 14 Sygnał z sensora temperatury jest za wysoki
kod 15 Sygnał z sensora temperatury jest za niski
kod 21 TPS sygnał za wysoki (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 22 TPS sygnał za niski (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 33 Sygnał z sensora MAP za wysoki
kod 34 Sygnał z sensora MAP za niski
Bi-fuel V40
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Pytanie za 100 punktów .... gdzie zamontują mi 2 generacje z blosem ?
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
dlaczego drugą, a nie trzecią?KULAEXECUTIVE pisze:gdzie zamontują mi 2 generacje z blosem
Bi-fuel V40
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Bo 3 g nikt nie używa
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
używają, ja jestem tego przykładem i pewnie by się jeszcze spora gromadka znalazła na tym forum.KULAEXECUTIVE pisze:Bo 3 g nikt nie używa
-- 6 kwi 2014, o 13:36 --
Zbiornik Koltec Necam
Bi-fuel V40
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
a gdzie 3 montują i za ile ? w wawie ?
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Moje B200FT, od samego początku po zakupie sporo palił, przy normalnej jeździe ~20-21l/100km (oczywiście LPG), w trasie (na autostradzie i drogach szybkiego ruchu) było znośnie, ~13l/100km (przy średniej 120-140km/h). Po ogarnięciu podstawowych spraw z mechaniką stwierdziłem, że trzeba podpiąć pod kompa.
Wczoraj znalazłem u siebie w mieście gościa od instalacji, podjechałem, podpiął i pierwsze co stwierdził, to że ma zbyt bogatą mieszankę, delikatnie zubożył. Niestety byłem pierwszy raz przy takiej "operacji" i nie wiem, w jakich jednostkach były wyświetlone w tabelce, ale były tam 4 linijki, bodajże:
1. Postój
2. Małe obciążenie.
3. Średnie obciążenie.
4. Max obciążenie.
Każda z nich miała po dwa okienka.
Wartości wpisane były pomiędzy 25-30, niestety nie pamiętam w którym oknie jakie.
Przy okazji okazało się, że czujnik temp przy reduktorze jest do wymiany. Standardowo zalecił też wymianę filtrów, bo nie wiadomo kiedy były wymieniane. Jesteśmy umówieni na wizytę po weekendzie, tymczasem ja mam zbadać jak wygląda temat spalania.
Zdziwiło gościa to, że przy reduktorze występują u mnie dwa filtry, powiedział, że takie rozwiązanie nie ma wg niego uzasadnienia i jeden zdemontujemy.
Być może będzie też trzeba wymienić wtryski gazu.
Teraz pytania.
1. Czy ktoś wie coś w temacie tych wartości dawki gazu
2. Czy faktycznie wystarczy 1 filtr przy reduktorze
3. Jakie wtryski polecacie
Rozpiska instalki w załączniku.
Dzięki i pozdrawiam.
Wczoraj znalazłem u siebie w mieście gościa od instalacji, podjechałem, podpiął i pierwsze co stwierdził, to że ma zbyt bogatą mieszankę, delikatnie zubożył. Niestety byłem pierwszy raz przy takiej "operacji" i nie wiem, w jakich jednostkach były wyświetlone w tabelce, ale były tam 4 linijki, bodajże:
1. Postój
2. Małe obciążenie.
3. Średnie obciążenie.
4. Max obciążenie.
Każda z nich miała po dwa okienka.
Wartości wpisane były pomiędzy 25-30, niestety nie pamiętam w którym oknie jakie.
Przy okazji okazało się, że czujnik temp przy reduktorze jest do wymiany. Standardowo zalecił też wymianę filtrów, bo nie wiadomo kiedy były wymieniane. Jesteśmy umówieni na wizytę po weekendzie, tymczasem ja mam zbadać jak wygląda temat spalania.
Zdziwiło gościa to, że przy reduktorze występują u mnie dwa filtry, powiedział, że takie rozwiązanie nie ma wg niego uzasadnienia i jeden zdemontujemy.
Być może będzie też trzeba wymienić wtryski gazu.
Teraz pytania.
1. Czy ktoś wie coś w temacie tych wartości dawki gazu
2. Czy faktycznie wystarczy 1 filtr przy reduktorze
3. Jakie wtryski polecacie
Rozpiska instalki w załączniku.
Dzięki i pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Moje B200FT rzyga Hanami. Za pierwszym razem Sikor zmieniał na gwarancji wtryskiwacz, później mi się posypał jeden, a jak się sypnęły kolejny raz, zmieniliśmy na Barracudy i chodzą póki co zaj...efajnie!Boa1982 pisze:Moje B200FT,
3. Jakie wtryski polecacie
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
A z ciekawości jakie to koszty
I ile Tobie średnio pali B200FT
I ile Tobie średnio pali B200FT
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Koszty? Nie chcę skłamać, a nie pamiętam na 100%, więc nie bierz tego zbyt poważnie co piszę, ale o ile dobrze pamiętam to 70pln/szt? Wymiana to moment, więc łba nie urywa.
Mi pali 13 - 14 litrów lpg. Mogę pisać, że cykl miejski, bo samochodem telepię się głównie do roboty i z powrotem, ale w praktyce wygląda to tak: 30% miasto w korkach (pracuję w biurowej dzielnicy Warszawy z trudnym dojazdem), 70% teren podmiejski. Każdorazowo 30km, czyli w obie strony 60km. No i zwykle staram się nie mulić otoczenia, więc pedał w podłogę do prędkości przelotowej i później się telepię (inna sprawa, że to ekonomiczny styl jazdy wbrew pozorom).
Na trasie Warszawa - Świnoujście (głównie autostrada + ekspresówka) w lato (ja, żonka + 2 dzieci w wieku 7msc i 3 lat, więc samochód zapakowany pod dach) spalił mi 10-11l lpg, przy powrocie 12-13l lpg (samochód był jeszcze bardziej dociążony i miał wyższą prędkość przelotową, zbliżoną do tego co Ty piszesz 120-140), ale to było dawno temu i na starych wtryskiwaczach.
Mi pali 13 - 14 litrów lpg. Mogę pisać, że cykl miejski, bo samochodem telepię się głównie do roboty i z powrotem, ale w praktyce wygląda to tak: 30% miasto w korkach (pracuję w biurowej dzielnicy Warszawy z trudnym dojazdem), 70% teren podmiejski. Każdorazowo 30km, czyli w obie strony 60km. No i zwykle staram się nie mulić otoczenia, więc pedał w podłogę do prędkości przelotowej i później się telepię (inna sprawa, że to ekonomiczny styl jazdy wbrew pozorom).
Na trasie Warszawa - Świnoujście (głównie autostrada + ekspresówka) w lato (ja, żonka + 2 dzieci w wieku 7msc i 3 lat, więc samochód zapakowany pod dach) spalił mi 10-11l lpg, przy powrocie 12-13l lpg (samochód był jeszcze bardziej dociążony i miał wyższą prędkość przelotową, zbliżoną do tego co Ty piszesz 120-140), ale to było dawno temu i na starych wtryskiwaczach.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
LPG to nieograniczone pole do nadużyć przez wszelkiej maści fachowców.
Trzeba być wyjątkowo czujnym.
Trzeba być wyjątkowo czujnym.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
-
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Mi b200ft pali też koło 20l lpg w mieście to duzo czy tak normalnie ? nigdy wczesniej gazu nie miałem słabo to ogarniam
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Z tego co piszą koledzy na forum, to dużo.
Wiadomo, że wiele zależy od stylu jazdy, ale przy tym samym stylu w 850 z silnikiem 2.0 126KM miałem max 13l/100km, więc różnica znaczna.
Wiadomo, że wiele zależy od stylu jazdy, ale przy tym samym stylu w 850 z silnikiem 2.0 126KM miałem max 13l/100km, więc różnica znaczna.
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Ale to nie był redblock poprzedni właściciel mojego palił 15. Ja rzadko tyle spalam, a samochód ten sam. Noga inna i trochę inna trasa.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
No nie był redblock, ale 13-14, to on mi palił jak do prawdy ostro goniłem te ~120 kucyów, tymczasem tutaj mam ~20l gdy ledwo je bacikiem smagamMataj pisze:Ale to nie był redblock poprzedni właściciel mojego palił 15. Ja rzadko tyle spalam, a samochód ten sam. Noga inna i trochę inna trasa.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Pytanie ile pali benzyny. Przy sensownie ustawionej instalacji różnica pewnie powinna wynieść ze 20-25% i w stosunku do zużycia benzyny bym się odnosił, a tak? Każdy ma inną nogę, ile warunki eksploatacji samochodu, więc zużycie będzie inne. 20l gazu to moim zdaniem jest dużo, za dużo zwłaszcza, jeśli jeździsz oszczędnie, ale to tylko moja subiektywna ocena.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Tak, moim zdaniem to też za dużo. 16 bym zniósł, ale 20 NIE ZNIESE!!!
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84