[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2019-06-10, 22:36
- Imię: Pawel
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 Bi-Fuel
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2003
- Przebieg: 246000
- Status: Offline
[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik
Witam. Niedawno w moim Volvo S60 Bi-Fuel 2.4 140KM rocznik 2003 skończyła się homologacja na butlę LPG. Z racji wieku butli (20 lat) nie mogę jej przedłużyć i czeka mnie wymiana zbiornika. Pytałem w paru autoryzowanych serwisach, również zagranicznych, jednak butli jakie szły na fabryczny montaż do tego Vovlo nie można już nigdzie dostać. I teraz pytanie, czy ktoś znalazł jakiś zamiennik tej butli, tak by było jak najmniej do grzebania z przeróbką instalacji? Jest to butla typu walcowego, zamontowana pod podwoziem, jednak ma nietypowe umiejscowienie wielozaworu na czubku buli, a nie z boku, jakie są najczęściej spotykane w tego typu zbiornikach LPG.
Ostatnio zmieniony 2022-12-26, 17:12 przez Pablo1919, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2019-06-10, 22:36
- Imię: Pawel
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 Bi-Fuel
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2003
- Przebieg: 246000
- Status: Offline
[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik
Jakby ktoś miał podobny problem do mojego to wiedzcie, że nigdzie w świecie nie znajdziecie takiej butli, a podobne zamienniki z wielozaworem na końcu znalazłem jedynie gdzieś we Włoszech i kosztowałyby ok. 3000-5000 zł! Więc absolutnie gra nie warta świeczki. Pod podwoziem udało się zmieścić standardową polską butlę, tyle że o pojemności o 20l mniejszej (45l) i średnicy 275mm zamiast 330. Montaż mniejszej butli był konieczny, by móc zmieścić także wielozawór. Koszt wymiany 1200zł.
Podsumowując, albo godzicie się na mniejszą pojemność butli, albo wybieracie jeszcze trudniejszą przeróbkę i ładujecie coś większego w bagażnik, no ale wtedy nie macie już bagażnika, bo te modele są tak fantastycznie zaprojektowane, że w bagażniku nie ma wnęki na koło zapasowe, więc butla zajmie przestrzeń bagażową.
Podsumowując, albo godzicie się na mniejszą pojemność butli, albo wybieracie jeszcze trudniejszą przeróbkę i ładujecie coś większego w bagażnik, no ale wtedy nie macie już bagażnika, bo te modele są tak fantastycznie zaprojektowane, że w bagażniku nie ma wnęki na koło zapasowe, więc butla zajmie przestrzeń bagażową.
-
- VOLVO
- Posty: 2337
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik
Pablo1919, oryginał jest dostępny na sweden-parts.pl w cenie 8 979.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2023-03-11, 14:24
- Imię: Piotr
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.0T
- KW/KM/NM: 245
- Rok: 2016
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 500
- Status: Offline
[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik
Będę na dniach demontował instalacje z v70 więc może może będę miał zbędne butle z atestem do 36r.
-
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2022-03-13, 18:36
- Imię: Andrzej
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2004
- Przebieg: 256000
- Status: Offline
[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik
Chętnie kupię te butle, jeśli jeszcze je masz
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
- VOLVO: S80
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 103/140
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 13
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Miechów
- Status: Offline
[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik
W zeszłym roku wymieniłem samodzielnie zbiornik oryginalny na inny z wielozaworem na boku. Wymieniałem w Volvo S80, ale myślę, że w S60, czy w V70 jest tyle samo miejsca. W S80 od strony tyłu samochodu, tam gdzie mieści się akumulator kanał jest wydłużony na całą szerokość samochodu.
Jeśli w V70 i S60 jest podobnie, to nic nie stoi na przeszkodzie by w tym kanale częściowo umieścić wielozawór.
Problem zostanie ze wskaźnikiem poziomu gazu i tego nie mogę jak na razie rozwiązać. Chodzi o to, że sensor oryginalny ma zakres 0-270 Ohma, a dostępne w sprzedaży mają 0-90 Ohma, 0-50kOhm, lub 0-5V. Żaden z nich nie nadaje się do montażu by spełniał oczekiwane wymagania.
Może wśród kolegów jest ktoś, kto by sobie poradził z tym problemem??? - Chodziłoby o układ elektroniczny, który z 90-0 Ohmów robiłby 270-10 Ohm, 10 Ohm pełny zbiornik, 270 Ohm pusty.
Zbiornik zastosowałem o średnicy 315 mm, pojemności 60l - dokładne wymiary 60/315/870. Akurat mi wykupili 65/315/935, ale 5 litrów więcej gazu mnie nie uszczęśliwiał, a gonił mnie termin przeglądu.
Koszt zbiornika, wielozaworu i drobnych elementów potrzebnych do wymiany szacuję na 900-1000zł. Zbiornik - 600 zł, wielozawór - 200 i pozostałe 100-200zł. Nie liczę robocizny, bo była własna.
Punkty przeglądu samochodów nie wymagają potwierdzenia wymiany przez uprawnionych specjalistów tylko interesuje ich legalizacja zbiornika. Oczywiście trzeba to wykonać przyzwoicie.
Jeśli w V70 i S60 jest podobnie, to nic nie stoi na przeszkodzie by w tym kanale częściowo umieścić wielozawór.
Problem zostanie ze wskaźnikiem poziomu gazu i tego nie mogę jak na razie rozwiązać. Chodzi o to, że sensor oryginalny ma zakres 0-270 Ohma, a dostępne w sprzedaży mają 0-90 Ohma, 0-50kOhm, lub 0-5V. Żaden z nich nie nadaje się do montażu by spełniał oczekiwane wymagania.
Może wśród kolegów jest ktoś, kto by sobie poradził z tym problemem??? - Chodziłoby o układ elektroniczny, który z 90-0 Ohmów robiłby 270-10 Ohm, 10 Ohm pełny zbiornik, 270 Ohm pusty.
Zbiornik zastosowałem o średnicy 315 mm, pojemności 60l - dokładne wymiary 60/315/870. Akurat mi wykupili 65/315/935, ale 5 litrów więcej gazu mnie nie uszczęśliwiał, a gonił mnie termin przeglądu.
Koszt zbiornika, wielozaworu i drobnych elementów potrzebnych do wymiany szacuję na 900-1000zł. Zbiornik - 600 zł, wielozawór - 200 i pozostałe 100-200zł. Nie liczę robocizny, bo była własna.
Punkty przeglądu samochodów nie wymagają potwierdzenia wymiany przez uprawnionych specjalistów tylko interesuje ich legalizacja zbiornika. Oczywiście trzeba to wykonać przyzwoicie.
mac2727
-
- VOLVO
- Posty: 2709
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik
Czujnik Ci potrzebny nie jest tak naprawdę. Mało kiedy one poprawnie wskazują.
Koledze kiedyś doradziłem, zrobił sobie na arduiono wskażnik na małym LCD OLED. A jako "szkiełko" albo czujnik poziomu zwał jak zwał użył z czujnikiem halla. Najdokładniejszy w mojej ocenie. On daje 0-5V a arduino to przetwarza na co tam już chcesz, możesz sobie nawet wyskalować w litrach to. Albo najprostszy voltomierz, tylko układ zasilić z jakiegoś regulatora liniowego 5V albo przetwornicy step-down.
https://jacus.pl/sensor-wskazania-pozio ... p-796.html
https://allegro.pl/oferta/woltomierz-le ... 1698650850
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 0748907486
Taki najprostszy retrofit
Koledze kiedyś doradziłem, zrobił sobie na arduiono wskażnik na małym LCD OLED. A jako "szkiełko" albo czujnik poziomu zwał jak zwał użył z czujnikiem halla. Najdokładniejszy w mojej ocenie. On daje 0-5V a arduino to przetwarza na co tam już chcesz, możesz sobie nawet wyskalować w litrach to. Albo najprostszy voltomierz, tylko układ zasilić z jakiegoś regulatora liniowego 5V albo przetwornicy step-down.
https://jacus.pl/sensor-wskazania-pozio ... p-796.html
https://allegro.pl/oferta/woltomierz-le ... 1698650850
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 0748907486
Taki najprostszy retrofit
-
- V
- Posty: 30
- Rejestracja: 2017-03-08, 18:13
- Imię: Andrzej
- VOLVO: s60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: -
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik
Masz może zdjęcie jak to wyglada?mac2727 pisze:W zeszłym roku wymieniłem samodzielnie zbiornik oryginalny na inny z wielozaworem na boku. Wymieniałem w Volvo S80, ale myślę, że w S60, czy w V70 jest tyle samo miejsca. W S80 od strony tyłu samochodu, tam gdzie mieści się akumulator kanał jest wydłużony na całą szerokość samochodu.
Jeśli w V70 i S60 jest podobnie, to nic nie stoi na przeszkodzie by w tym kanale częściowo umieścić wielozawór.
Problem zostanie ze wskaźnikiem poziomu gazu i tego nie mogę jak na razie rozwiązać. Chodzi o to, że sensor oryginalny ma zakres 0-270 Ohma, a dostępne w sprzedaży mają 0-90 Ohma, 0-50kOhm, lub 0-5V. Żaden z nich nie nadaje się do montażu by spełniał oczekiwane wymagania.
Może wśród kolegów jest ktoś, kto by sobie poradził z tym problemem??? - Chodziłoby o układ elektroniczny, który z 90-0 Ohmów robiłby 270-10 Ohm, 10 Ohm pełny zbiornik, 270 Ohm pusty.
Zbiornik zastosowałem o średnicy 315 mm, pojemności 60l - dokładne wymiary 60/315/870. Akurat mi wykupili 65/315/935, ale 5 litrów więcej gazu mnie nie uszczęśliwiał, a gonił mnie termin przeglądu.
Koszt zbiornika, wielozaworu i drobnych elementów potrzebnych do wymiany szacuję na 900-1000zł. Zbiornik - 600 zł, wielozawór - 200 i pozostałe 100-200zł. Nie liczę robocizny, bo była własna.
Punkty przeglądu samochodów nie wymagają potwierdzenia wymiany przez uprawnionych specjalistów tylko interesuje ich legalizacja zbiornika. Oczywiście trzeba to wykonać przyzwoicie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk