czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
-
- VO
- Posty: 288
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
najnowsze info:
https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/n ... rp_state=1
generalnie dni diesla są policzone chyba(podobnie jak miało to miejsce na zachodzie)...
jak myślicie
https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/n ... rp_state=1
generalnie dni diesla są policzone chyba(podobnie jak miało to miejsce na zachodzie)...
jak myślicie
-
- VOLVO
- Posty: 2337
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Policzone, ale nikt nie zna wyniku.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1065
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Tylko "KTO" zapłaci odszkodowania za takie poczynania. Pochopnie wprowadzone ustalenia iż to silniki wysokoprężne są bardziej przychylne dla środowiska doprowadziły wysypu samochodów z tymi jednostkami napędowymi. Teraz co zaprzeczają tamtym ustaleniom i naciągają fakty w inną stronę. Pozdrawiam Hermogenes
-
- VOL
- Posty: 352
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Nie wiem kto zapłaci odszkodowania (pewnie nikt), ale wiem kto zarobi.
Skąd dwie dekady temu wyszła inicjatywa i boom na silnika diesla w osobówkach?
-
- VOLV
- Posty: 588
- Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
- Imię: Marcin
- VOLVO: Lexus RX
- Silnik: 350H
- Rok: 2023
- Średnie spalanie: 6,2
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Przede wszystkim nagonka jest na stare diesle. Te nowe spełniające normę Euro 6, albo hybrydy jak nasze B5 narazie nie są brane pod uwagę. Głównie to dotyczy diesli z normą Euro 5 i niżej. Użytkownicy nowych diesli raczej nie maja się czym martwić przez następne 5-6 lat, a może dłużej. Poza tym cały transport dieslem stoi. Małymi dieslami też rozwozi się, a może przede wszystkim małymi (busy, vany dostawcze) towary po centrach miast. W Krakowie już jakiś czas temu był taki projekt i padł. Nie odnalazł się w rzeczywistości. Urzędnicy chcą wyprzedzić swoje czasy, tylko zapominają o zwykłym Kowalskim. Jak znam życie skończy się tak, że starym dieslem wiedziesz do centrum za 50 pln, a nowym za 5 pln
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1261
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
I ten końcowy transport może zostać zastąpiony elektrykami, bo dzienne przebiegi nie są wielkie. Ile robią dziennie kurierzy? 100-150 km?Malenstwo8 pisze: ↑2022-04-07, 10:17Poza tym cały transport dieslem stoi. Małymi dieslami też rozwozi się, a może przede wszystkim małymi (busy, vany dostawcze) towary po centrach miast.
- camillinhio
- VO
- Posty: 178
- Rejestracja: 2019-05-08, 18:21
- Imię: Kamil
- VOLVO: V60
- Silnik: B5
- KW/KM/NM: 250 +14
- Rok: 2021
- Przebieg: 1
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
I powoli są zastępowane.
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4729
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Online
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Dopóki energia elektryczna w Polsce będzie pochodziła ze spalania węgla i gazu to o zerowej emisji w związku z używaniem samochodów elektrycznych możemy zapomnieć. Ponad to nikt nie mówi o utylizacji baterii.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1065
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
To jest tak jak z mlekiem; od kiedy mleko pochodzi z Biedronki oszołomom przeszkadzają krowie bąki. Przecież ogół społeczeństwa czerpie prąd z gniazdka w ścianie a większość "ekologów" i tak jest utwierdzona że do tego gniazdka mogą oddać nadmiar który wytworzą panelami na dachu. Pozdrawiam Hermogenes
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4729
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Online
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Według zielonych panele są eko Przy produkcji paneli emisja CO2 , technologii utylizacji nie ma chyba, że zasypiemy nimi szyb i chodniki w kopalni.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- VOLV
- Posty: 588
- Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
- Imię: Marcin
- VOLVO: Lexus RX
- Silnik: 350H
- Rok: 2023
- Średnie spalanie: 6,2
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Poza tym ustawa ma dotyczyć wszystkich aut spalinowych, benzyny także, więc nie tylko o diesla tutaj chodzi. Wszystko co ma Euro 4 i 5 ma dostać bana na centra miast. U nas na rejonie, gdzie mam firmę jeździ elektryczny Nissan dostawczy. Nie potrafię Wam przekazać „radości” kuriera, który nim jeździ. W zimie gość był na skraju załamania. Robotę rzucał chyba z 5 razy , także z tym transportem elektrycznym, to byłbym ostrożny.
-
- VO
- Posty: 288
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
np mediolan już wyznaczył jasny route plan i każdy wie do kiedy ma się pozbyć swojego samochodu ALE nawet tam widać jasne faworyzowanie benzyn nad dieslami:
1 October 2021
petrol: Euro 3
diesel: Euro 6
1 October 2024
petrol: Euro 4
diesel: Euro 6 purchased before 31.01.2018
1 October 2027
petrol: Euro 5
diesel: Euro 6 purchased after 31.01.2018
1 October 2029
petrol: Euro 5
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available.
1 October 2030
petrol: Euro 6
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available.
1 October 2021
petrol: Euro 3
diesel: Euro 6
1 October 2024
petrol: Euro 4
diesel: Euro 6 purchased before 31.01.2018
1 October 2027
petrol: Euro 5
diesel: Euro 6 purchased after 31.01.2018
1 October 2029
petrol: Euro 5
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available.
1 October 2030
petrol: Euro 6
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available.
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1261
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
A jest jakaś dostępna technologia, która jest obojętna dla środowiska?krzysztof_1973 pisze:Dopóki energia elektryczna w Polsce będzie pochodziła ze spalania węgla i gazu to o zerowej emisji w związku z używaniem samochodów elektrycznych możemy zapomnieć. Ponad to nikt nie mówi o utylizacji baterii.
Czy wytworzenie energii elektrycznej z węgla potrzebnej do pokonania 100 km wiąże się z większą czy mniejszą emisją CO2 vs spalenie paliwa w silniku z normą poniżej Euro 5?
Ps. Może zacznijmy od tego że wyłączamy silniki czekając "pod domem" na żonę/kochankę/dziecko itp itd, nie musi "chodzić " żeby pogmerać w komórce.
Wysłane przy pomocy maszyny do pisania
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1261
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Myślę ze pierwsi posiadacze pojazdów mechanicznych tez nie tryskali optymizmem kiedy musieli jechać a przed nimi poruszał się facio z czerwoną flagą. Tak, tak, wiem...ich nikt nie zmuszał do zakupu. Taki juz los pionierów postępuMalenstwo8 pisze:Poza tym ustawa ma dotyczyć wszystkich aut spalinowych, benzyny także, więc nie tylko o diesla tutaj chodzi. Wszystko co ma Euro 4 i 5 ma dostać bana na centra miast. U nas na rejonie, gdzie mam firmę jeździ elektryczny Nissan dostawczy. Nie potrafię Wam przekazać „radości” kuriera, który nim jeździ. W zimie gość był na skraju załamania. Robotę rzucał chyba z 5 razy , także z tym transportem elektrycznym, to byłbym ostrożny.
Wysłane przy pomocy maszyny do pisania
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2021-03-01, 10:32
- Imię: Blazej
- VOLVO: V40
- Silnik: 1.6 D
- Rok: 2014
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Dla mnie w PL będą jeszcze z 20 lat, oczywiście mówię tu o samych osobowych.
Nie wyobrażam sobie, że zostaną wyparte szybciej.
Nie wyobrażam sobie, że zostaną wyparte szybciej.
-
- VOLV
- Posty: 588
- Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
- Imię: Marcin
- VOLVO: Lexus RX
- Silnik: 350H
- Rok: 2023
- Średnie spalanie: 6,2
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Obecnie zdecydowana większość producentów zwłaszcza premium ma w ofercie diesle, tak więc kupując dzisiaj nowe auto np. Land Rovera z dieslem za circa 400 tys pln, czy inne Audi raczej nikt nie pozbędzie się tego auta za 5 lat, bez znaczenia czy będzie to pierwszy czy drugi właściciel. Nowe diesle, jak np nasze B5 spełniają normę Euro 6d, więc na obecne czasy najbardziej rygorystyczną. Poza tym to i tak jest kwestia indywidualna każdego miasta, tak więc ogólnie to niezły bałagan, więc bym się nie przejmował. Zreszta ja tu mówię o nowych dieslach, a co dopiero miliony aut ze starszymi dieslami. To oni się głównie powinni martwić. To jest podstawa transportu w tym i nie tylko tym kraju. Zanim do nas dojdzie, to najpierw będą musieli ogarnąć starsze diesle i benzyny. Do tego czasu, zanim to ogarną, to już pozmieniamy fury, albo włodarze coś pozmieniają jeszcze 10 razy znając życie. Według mnie na najbliższe lata diesel ma i będzie miał się dobrze. Niech najpierw wezmą się za uczciwe przeglądy, gdzie w 12 letnich oplach, golfach itd Janusze powycinali dpfy i są z tego dumni. Ich by należało w pierwszej kolejności pozbyć tych złomów i już by świat odetchnął trochę bardziej. Oni powinni się martwić, a nie porządni ludzie z klasą w swoich nowych i drogich furach.
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Nie tylko w oplach i golfach. Na tym forum jest spora grupa równie dumnych właścicieli aut z wyciętym DPFem i zaślepionym EGRem. To tak z „kronikarskiego obowiązku” przywołuję.Malenstwo8 pisze: ↑2022-04-08, 22:18gdzie w 12 letnich oplach, golfach itd Janusze powycinali dpfy i są z tego dumni.
Mój Łoś ma u mnie dożywocie
-
- VO
- Posty: 288
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
ALE jeżeli zapoznałeś się z wcześniejszym postem-to nawet one już mają np w mediolanie "datę ważnośći" ustawioną na 2029 rok..a dużo starsza benzynka euro 5 z 2011 jeszcze będzie mogła wtedy jeździć:Malenstwo8 pisze: ↑2022-04-08, 22:18Nowe diesle, jak np nasze B5 spełniają normę Euro 6d, więc na obecne czasy najbardziej rygorystyczną
"1 October 2029
petrol: Euro 5
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available."
i to już oficjalnie klepnięte bez odwrotu.
Ostatnio zmieniony 2022-04-09, 00:22 przez wegier, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VOLV
- Posty: 588
- Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
- Imię: Marcin
- VOLVO: Lexus RX
- Silnik: 350H
- Rok: 2023
- Średnie spalanie: 6,2
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
@wegier Właśnie o tym piszę. Co miasto, to pewnie inaczej. W Krakowie też było klepnięte i co? Szybko odklepali. Jeszcze musi to zaakceptować opinia publiczna. Papier wszystko przyjmie.
Poza tym tam jest dziwna sprawa w tym Mediolanie. Zwróć uwagę, że od razu na dzień dobry od 1 october 2021 jest diesel Euro6, gdzie nie ma starszych. Po drugie benzyna Euro5 ma dwie daty - 1 october 2027 i 1 october 2029. To która jest prawidłowa? U nas zastanawia się nad tym Warszawa i szczerze, to ja tego nie widzę, bo 80% aut miałoby zakaz. Spoko, tylko, żeby zrobić taki przepis, to trzeba dać ludziom alternatywę np w postaci metra, żeby do pracy mogli dojechać, czy chociażby sprawnej komunikacji naziemnej, a tutaj nadal jest bieda nawet w Warszawie, że już o takiej mojej Łodzi nie wspomnę, bo to śmiech. Zresztą gdzie tu logika. Idę o zakład, że moje B5 z normą Euro 6d truje mniej niż benzyna Euro 4 lub 5. Zieloni zawsze mieli to do siebie, że nie byli zbyt rozgarnięci i za bardzo na technice i liczeniu to oni się nie znają. Tam wszystko przegłosowuje się hałasem i robieniem show. W tym zawsze byli dobrzy. Twardej analityki i rzeczowego podejścia to tam nie znajdziesz.
Poza tym tam jest dziwna sprawa w tym Mediolanie. Zwróć uwagę, że od razu na dzień dobry od 1 october 2021 jest diesel Euro6, gdzie nie ma starszych. Po drugie benzyna Euro5 ma dwie daty - 1 october 2027 i 1 october 2029. To która jest prawidłowa? U nas zastanawia się nad tym Warszawa i szczerze, to ja tego nie widzę, bo 80% aut miałoby zakaz. Spoko, tylko, żeby zrobić taki przepis, to trzeba dać ludziom alternatywę np w postaci metra, żeby do pracy mogli dojechać, czy chociażby sprawnej komunikacji naziemnej, a tutaj nadal jest bieda nawet w Warszawie, że już o takiej mojej Łodzi nie wspomnę, bo to śmiech. Zresztą gdzie tu logika. Idę o zakład, że moje B5 z normą Euro 6d truje mniej niż benzyna Euro 4 lub 5. Zieloni zawsze mieli to do siebie, że nie byli zbyt rozgarnięci i za bardzo na technice i liczeniu to oni się nie znają. Tam wszystko przegłosowuje się hałasem i robieniem show. W tym zawsze byli dobrzy. Twardej analityki i rzeczowego podejścia to tam nie znajdziesz.
-
- VO
- Posty: 288
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
obie-to są daty od których dalej można się poruszać samochodem odpowiadającym danej normie euro(daty zezwolenia aż do odwołania)Malenstwo8 pisze: ↑2022-04-09, 00:19Po drugie benzyna Euro5 ma dwie daty - 1 october 2027 i 1 october 2029. To która jest prawidłowa?
właśnie włosi fajnie to zrobili-nikt nie jest zaskoczony-masz plan na wiele lat i sam oceniasz czy kupować diesla czy hybrydę z dieslem za 400 000 tysięcy i ile planujesz nią jeżdzić mając świadomość, że gdy będzie data ekspiracji to Twój samochód stanie się "gorącym kartoflem" tracącym wartość(mało tego dostępny jest cały oficjalny plan dla całego regionu-czyli mniejszych miast).
u nas lubi się kopiować zachodnie regulacje(może jest jakieś lobby). co widać po wypowiedzi wicepresidente:
Te badania są ważnym argumentem, żeby przekonać radnych i mieszkańców Warszawy do tego, żeby ograniczyć liczbę diesli jeżdżących po stołecznych drogach - podkreślił wiceprezydent Warszawy i zaapelował do warszawiaków, żeby nie kupowali takich aut. Warszawiacy, nie kupujcie starych diesli. One trują nas wszystkich - powiedział Olszewski
-
- VO
- Posty: 288
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
...bo starsze już nie mogą-szok! nie? i to już działaMalenstwo8 pisze: ↑2022-04-09, 00:19Zwróć uwagę, że od razu na dzień dobry od 1 october 2021 jest diesel Euro6, gdzie nie ma starszych
P.S.
chyba, że masz na myśli ile lat wcześniej posiadacze starszych diesli dowiedzieli się, że muszą ich sie pozbyć-była starsza część tabelki ale już jej nie wklejałem aby nie zaśmiecać i skopiowałem tylko to co "nas czeka" przynajmniej jadąć do włoch ale pewnie inne aglomeracje unijne wprowadziły to samo albo podobnie warto sprawdzać regulacje przed wyjazdem za granicę a niedługo i do innych polskich miast
Ostatnio zmieniony 2022-04-09, 01:14 przez wegier, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VO
- Posty: 288
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
ok metro mają rozbudowane-ALE uwierz! komunikacja naziemna w wawie przy mediolańskiej to jak volvo i zaporożec! nie trzymają żadnych rozkładów a niech spadnie śnieżek to godzina czekania na autobus w śródmieściu to żaden problem a do tego jeżdzą jeszcze takie tramwaje gdzie starsze osoby muszą się wspinać po schodkach.
śmieszyła mnie też informacja prasowa ich komunikacji miejskiej gdy solaris wygrał przetarg na autobusy i było napisane, że nowoczesne autobusy z "kraju UE" nie wymieniając nazwy "Polska", żeby ludzie nie bali się nimi jeździć. włochy to stan umysłu
-
- VOLV
- Posty: 588
- Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
- Imię: Marcin
- VOLVO: Lexus RX
- Silnik: 350H
- Rok: 2023
- Średnie spalanie: 6,2
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
@wegier, dobre z tymi Solarisami. Mnie właśnie chodzi o tą drugą część tabelki, ile wcześniej mieli info na diesla Euro 6.
-
- VO
- Posty: 288
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
najstarsza dostępna część tej tabelki wygląda tak(ale eksperymenty i ograniczenia w mediolanie był już od 2012):Malenstwo8 pisze: ↑2022-04-09, 08:22Mnie właśnie chodzi o tą drugą część tabelki, ile wcześniej mieli info na diesla Euro 6
1 October 2019
petrol: Euro 2
diesel: Euro 5(PM) (Euro 4 with a diesel particulate filter only when the Euro 5 PM standard is met)
Bi-fuel diesel-gas: Euro 3
17 February 2021
Bi-fuel diesel-gas: Euro 4
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2022-04-09, 12:58
- Imię: Lukasz
- VOLVO: szukam
- Silnik: szukam
- Rok: 20000
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Oczywiście bo to by nie przeszło ale jak się wdraża to metodą plastra salami - najpierw najstarsze, później nieco młodsze to stopniowo można welminować wszystkie diesle a później zabrać się za benzynowe i na końcu zostawić tylko elektryki a ludzie nie będą nawet protestowaćMalenstwo8 pisze: ↑2022-04-07, 10:17Przede wszystkim nagonka jest na stare diesle. Te nowe spełniające normę Euro 6, albo hybrydy jak nasze B5 narazie nie są brane pod uwagę.