Nie chcę straszyć - zmierz kompresję.volvo_driver pisze: ↑2021-11-03, 20:24Dzięki. na razie odpuszczam temat zegarów. Trapi mnie obecnie wypadanie zapłonu na 3 cylindrach pomimo wymiany wszystkich świec i cewek zapłonowych. Jak ogarnę to (miejmy nadzieję, że to nie zapowiedź remontu silnika ), to dopiero będziemy upiększać
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
- alienek
- Przyjaciele
- Posty: 1602
- Rejestracja: 2007-08-27, 16:22
- Imię: Michal
- VOLVO: XC70 T6
- Silnik: 3.0
- KW/KM/NM: 329 KM
- Rok: 2013
- Był na spocie: 69
- Średnie spalanie: 16L
- Przebieg: 288000
- Lokalizacja: Gniezno
- Status: Offline
- Kontakt:
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
.
-
- V
- Posty: 16
- Rejestracja: 2020-02-24, 10:32
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC 60
- Silnik: 3.0 T6
- KW/KM/NM: 285/304
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12,5
- Przebieg: 212000
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Dzisiaj był podjazd do "szamana" i po wymianie cewek, a wcześniej świec problem wypadającego zapłonu zniknął.alienek pisze: ↑2021-11-06, 09:28Nie chcę straszyć - zmierz kompresję.volvo_driver pisze: ↑2021-11-03, 20:24Dzięki. na razie odpuszczam temat zegarów. Trapi mnie obecnie wypadanie zapłonu na 3 cylindrach pomimo wymiany wszystkich świec i cewek zapłonowych. Jak ogarnę to (miejmy nadzieję, że to nie zapowiedź remontu silnika ), to dopiero będziemy upiększać
Ale żeby fajnie i miło nie było, to pojawiły się 3 kolejne błędy:
P0171
P0120
P0126
Pierwsze dwa wskazują na problemy z mieszanką być może spowodowane wadą (awarią) czujnika położenia przepustnicy.
Ostatni związany z temperaturą płynu chłodzącego (stan płynu ok) i trzeba pewnie wymienić czujnik temperatury.
CHECK ENGINE po skasowaniu powrócił po przejechaniu około 400 metrów
-
- VO
- Posty: 257
- Rejestracja: 2012-09-18, 10:10
- Imię: Rafal
- VOLVO: S60/V40
- Silnik: 2,4/2,0T
- KW/KM/NM: 140/165
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: od 7.5 do 10L BP,
- Przebieg: 214
- Lokalizacja: Jędrzejów/Kraków
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
a bo łazicie nie tam gdzie trzeba.. to i problemy macie.. Chorzów volvotech.. i będzie po sprawie..
przeprogramować to każdy może wystarczy dostęp (mam) ale to nie zawsze wystarczy.. czasami inny czujnik czasami inne podłączenie do instalacji czujnika..
itp.. itp..
przeprogramować to każdy może wystarczy dostęp (mam) ale to nie zawsze wystarczy.. czasami inny czujnik czasami inne podłączenie do instalacji czujnika..
itp.. itp..
diagnostyka volvo, programowanie, zmiana konfiguracji cem, zmiana języka etc.. vida online kontakt PW
-
- V
- Posty: 125
- Rejestracja: 2013-10-31, 22:04
- Imię: Mateusz
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Czy po zmianie zegarów na tft zegarek (godzinę) ustawię tylko poprzez przełożenie starych zegarów, czy może dam radę ustawić przy pomocy vida bądź vdash?
-
- V
- Posty: 68
- Rejestracja: 2012-07-23, 22:26
- Imię: rp9
- VOLVO: S80 V8 Executive
- Silnik: V8
- KW/KM/NM: 315
- Rok: 2010
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 140000
- Lokalizacja: Lodz
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Bez problemu ustawisz przez vdash.diakon5 pisze:Czy po zmianie zegarów na tft zegarek (godzinę) ustawię tylko poprzez przełożenie starych zegarów, czy może dam radę ustawić przy pomocy vida bądź vdash?
S80 V8 "Gorąca Amerykanka"
Troszkę gratów do Volvo: https://allegro.pl/uzytkownik/rp9 (dla forumowiczów zniżki - pisać na priv)
Troszkę gratów do Volvo: https://allegro.pl/uzytkownik/rp9 (dla forumowiczów zniżki - pisać na priv)
-
- V
- Posty: 125
- Rejestracja: 2013-10-31, 22:04
- Imię: Mateusz
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Dziękuje bardzo
-
- V
- Posty: 22
- Rejestracja: 2018-11-27, 19:11
- Imię: Adi
- VOLVO: 940 GLE
- Silnik: D24TIC
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 1994
- Przebieg: 170000
- Lokalizacja: Konin
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
[/quote]
Około 800 zł, z montażem w godzinę się uwijam jak są kabelki do dodania obd->licznik
[/quote]
A jak z terminowością i solidnością usług u Pana?
Około 800 zł, z montażem w godzinę się uwijam jak są kabelki do dodania obd->licznik
[/quote]
A jak z terminowością i solidnością usług u Pana?
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2022-01-22, 20:46
- Imię: Wimek
- VOLVO: V79
- Silnik: 2,4 D5
- KW/KM/NM: 205 KM
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 7,8
- Przebieg: 192000
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Czesc,
mam załozone zegary TFT w moim V70 2011 D5, wszystko działa jak należy z wyjątkiem wskażnika pozomu paliwa. Gdy bak jest niemal pusty (powinno pozostać ok. 10 l palwa lub na 100km, typowa Rezerwa) dostaję komunikat na wyświetlaczu o liczbie kilometów do zera, jednak po chwili kilometry znikają, zamiast nich dwie poziome kreski i brak informacji o stanie paliwa w baku. Lampka wskaźnika zmienia się na czerwoną.
Gdy dolewam paliwa do pełna, wchodzi wówczas około 65l.
Czy problemem jest nieprawidłowo ustawiona pojemność baku podczas instalacji? Niestety nie pamiętam, czy i ile podałem, jeśli w ogóle coś podałem.
Może ktos z forumowiczow podpowiedziec, co z tym można zrobić?
mam załozone zegary TFT w moim V70 2011 D5, wszystko działa jak należy z wyjątkiem wskażnika pozomu paliwa. Gdy bak jest niemal pusty (powinno pozostać ok. 10 l palwa lub na 100km, typowa Rezerwa) dostaję komunikat na wyświetlaczu o liczbie kilometów do zera, jednak po chwili kilometry znikają, zamiast nich dwie poziome kreski i brak informacji o stanie paliwa w baku. Lampka wskaźnika zmienia się na czerwoną.
Gdy dolewam paliwa do pełna, wchodzi wówczas około 65l.
Czy problemem jest nieprawidłowo ustawiona pojemność baku podczas instalacji? Niestety nie pamiętam, czy i ile podałem, jeśli w ogóle coś podałem.
Może ktos z forumowiczow podpowiedziec, co z tym można zrobić?
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-03-23, 06:26
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4 D
- KW/KM/NM: 163
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Jestem świeżo po wymianie licznika i mechanik zwrócił uwagę, żeby obserwować wskaznik paliwa i jak rezerwa sie pojawi...jechac na stacje a nie zwlekać. Trochę zasmuciła mmie ta informacja.
I teraz po zaświeceniu rezerwy, licznik wskazywał 100 km do przejechania a po chwili ze 100 km zrobiły się dwie poziome kreski. Podjechałem pierwsze do sklepu, wracam, odpalam auto i znowu 100 km. W starym liczniku działało to trochę lepiej.
Pytanie czy temat do poprawy/kalibracji czy ten typ tak ma. Może np. inny pływak w baku? Jak już zainwestowałem to niech zmiana będzie na plus (poza wyglądem oczywicie).
I teraz po zaświeceniu rezerwy, licznik wskazywał 100 km do przejechania a po chwili ze 100 km zrobiły się dwie poziome kreski. Podjechałem pierwsze do sklepu, wracam, odpalam auto i znowu 100 km. W starym liczniku działało to trochę lepiej.
Pytanie czy temat do poprawy/kalibracji czy ten typ tak ma. Może np. inny pływak w baku? Jak już zainwestowałem to niech zmiana będzie na plus (poza wyglądem oczywicie).
-
- V
- Posty: 78
- Rejestracja: 2014-07-15, 12:13
- Imię: Robert
- VOLVO: S80
- Silnik: 4,4+LPG
- KW/KM/NM: -/315/-
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 13,5-16,0
- Przebieg: 171000
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Z którego roku masz samochód? Ja w swojej S80 z początku 2007 instalowałem zegary i też miałem problem ze wskaźnikiem poziomu. Okazało się, że miałem CEM gdzie zegary i blokada kierownicy korzystały z tej samej szyny danych co powodowało konflikty i dopiero podmiana CEM na nowszy gdzie oba urządzenia są osobno rozwiązało problem.sumojr pisze: ↑2022-02-07, 11:35Jestem świeżo po wymianie licznika i mechanik zwrócił uwagę, żeby obserwować wskaznik paliwa i jak rezerwa sie pojawi...jechac na stacje a nie zwlekać. Trochę zasmuciła mmie ta informacja.
I teraz po zaświeceniu rezerwy, licznik wskazywał 100 km do przejechania a po chwili ze 100 km zrobiły się dwie poziome kreski. Podjechałem pierwsze do sklepu, wracam, odpalam auto i znowu 100 km. W starym liczniku działało to trochę lepiej.
Pytanie czy temat do poprawy/kalibracji czy ten typ tak ma. Może np. inny pływak w baku? Jak już zainwestowałem to niech zmiana będzie na plus (poza wyglądem oczywicie).
-
- V
- Posty: 68
- Rejestracja: 2012-07-23, 22:26
- Imię: rp9
- VOLVO: S80 V8 Executive
- Silnik: V8
- KW/KM/NM: 315
- Rok: 2010
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 140000
- Lokalizacja: Lodz
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Shoki, ciekawe bardzo teorie rozprzestrzeniasz. SCL na P3 zawsze komunikował sie przez LIN, CEM z DIM przez CAN. Nigdy nie korzystały z tej samej szyny danych. A nawet jeżeli tak to nie może to wpływać na sposób funkcjonowania wskaźnika poziomu paliwa. Jeżeli coś jest nie tak z CAN, to natychmiast masz choinkę na zegarach.Shoki pisze: ↑2022-02-07, 13:04Z którego roku masz samochód? Ja w swojej S80 z początku 2007 instalowałem zegary i też miałem problem ze wskaźnikiem poziomu. Okazało się, że miałem CEM gdzie zegary i blokada kierownicy korzystały z tej samej szyny danych co powodowało konflikty i dopiero podmiana CEM na nowszy gdzie oba urządzenia są osobno rozwiązało problem.
sumojr, tojapoprostu, niestety jest to normalne działanie wskaźnika poziomu paliwa przy retroficie na wcześniejsze roczniki (do 2010). Przynajmniej na wszystkich autach jakie widziałem tak to działa, że ogólnie wskazania są poprawne, ale przy rezerwie już nie wiadomo na ile tak na prawdę zostało paliwa.
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-03-23, 06:26
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4 D
- KW/KM/NM: 163
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Shoki, 2008.
Rp9, w takim razie co należalo by zmienić i czy warto aby poprawić to kluczowe wskazanie?
Co prawda, zaświecą się rezerwa a to przy normalnej jeździe w 2.4D pozwala zrobic 80 km, ale może będzie okazja sie pobawić w przyszłości. CEM z nowszego modelu? Pewnie podmiana wymaga dużo programowania?
Rp9, w takim razie co należalo by zmienić i czy warto aby poprawić to kluczowe wskazanie?
Co prawda, zaświecą się rezerwa a to przy normalnej jeździe w 2.4D pozwala zrobic 80 km, ale może będzie okazja sie pobawić w przyszłości. CEM z nowszego modelu? Pewnie podmiana wymaga dużo programowania?
-
- V
- Posty: 78
- Rejestracja: 2014-07-15, 12:13
- Imię: Robert
- VOLVO: S80
- Silnik: 4,4+LPG
- KW/KM/NM: -/315/-
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 13,5-16,0
- Przebieg: 171000
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
To nie teorie, ale prawda. Problem z poziomem był tylko jednym z objawów. Największym problemem było rozładowywanie akumulatora. Walczyłem z tym rok zanim udało się zidentyfikować problem. Teraz mam spokój.rp9 pisze: ↑2022-02-07, 15:00Shoki, ciekawe bardzo teorie rozprzestrzeniasz. SCL na P3 zawsze komunikował sie przez LIN, CEM z DIM przez CAN. Nigdy nie korzystały z tej samej szyny danych. A nawet jeżeli tak to nie może to wpływać na sposób funkcjonowania wskaźnika poziomu paliwa. Jeżeli coś jest nie tak z CAN, to natychmiast masz choinkę na zegarach.Shoki pisze: ↑2022-02-07, 13:04Z którego roku masz samochód? Ja w swojej S80 z początku 2007 instalowałem zegary i też miałem problem ze wskaźnikiem poziomu. Okazało się, że miałem CEM gdzie zegary i blokada kierownicy korzystały z tej samej szyny danych co powodowało konflikty i dopiero podmiana CEM na nowszy gdzie oba urządzenia są osobno rozwiązało problem.
sumojr, tojapoprostu, niestety jest to normalne działanie wskaźnika poziomu paliwa przy retroficie na wcześniejsze roczniki (do 2010). Przynajmniej na wszystkich autach jakie widziałem tak to działa, że ogólnie wskazania są poprawne, ale przy rezerwie już nie wiadomo na ile tak na prawdę zostało paliwa.
- nabo
- Moderatorzy
- Posty: 1758
- Rejestracja: 2013-01-06, 23:58
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 185KM
- Rok: 2006
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 8.5L
- Lokalizacja: Jatrzębie Zdrój
- Status: Offline
- Kontakt:
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Czy ktoś robił retrofit w modelu z mechanicznym ręcznym? Mam auto z 2006 roku i nie wyświetla kontrolki ręcznego. Można to jakoś ogarnąć?
-
- V
- Posty: 125
- Rejestracja: 2013-10-31, 22:04
- Imię: Mateusz
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
czy ktoś może poradzić w która zakładkę vdash wejść, ażeby ustawić godzinę, przy zegarach tft.
-
- V
- Posty: 68
- Rejestracja: 2012-07-23, 22:26
- Imię: rp9
- VOLVO: S80 V8 Executive
- Silnik: V8
- KW/KM/NM: 315
- Rok: 2010
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 140000
- Lokalizacja: Lodz
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
W żadną. Zegar ustawi się automatycznie po przeskanowaniu auta. Dodatkowo guzik do ustawiania czasu masz na ekranie głównymdiakon5 pisze:czy ktoś może poradzić w która zakładkę vdash wejść, ażeby ustawić godzinę, przy zegarach tft.
S80 V8 "Gorąca Amerykanka"
Troszkę gratów do Volvo: https://allegro.pl/uzytkownik/rp9 (dla forumowiczów zniżki - pisać na priv)
Troszkę gratów do Volvo: https://allegro.pl/uzytkownik/rp9 (dla forumowiczów zniżki - pisać na priv)
-
- V
- Posty: 125
- Rejestracja: 2013-10-31, 22:04
- Imię: Mateusz
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Dziękuje bardzo
-
- V
- Posty: 2
- Rejestracja: 2022-04-02, 21:11
- Imię: Rafal
- VOLVO: V70
- Silnik: D5
- Rok: 2007
- Przebieg: 260
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Witam, Panowie i Panie.
Posiadam V70 D5 z 2007r , mam też obudowę kompletną z tft.
Czy jest możliwość przełożenia środka z licznika od v40 S40 ?
Czy trzeba te liczniki dobierać po numerach czy tylko diesel, manuał i tyle.
Jeśli po numerach to jak ich dopasować ?
Pozdrawiam
Posiadam V70 D5 z 2007r , mam też obudowę kompletną z tft.
Czy jest możliwość przełożenia środka z licznika od v40 S40 ?
Czy trzeba te liczniki dobierać po numerach czy tylko diesel, manuał i tyle.
Jeśli po numerach to jak ich dopasować ?
Pozdrawiam
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2022-07-10, 21:38
- Imię: Jacek
- VOLVO: V50
- Silnik: 1,6
- KW/KM/NM: 119
- Rok: 2012
- Przebieg: 195000
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Cześć
od dwoch godzin szukam informacji czy mogę zmienić zegary na TFT w moim V50 2012 ??? Pomożecie?
od dwoch godzin szukam informacji czy mogę zmienić zegary na TFT w moim V50 2012 ??? Pomożecie?
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23403
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Ale Ty masz platformę P1 a zmianę można dokonać w P3.
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2019-03-09, 17:35
- Imię: Michal
- VOLVO: S60
- Silnik: 1.6D
- Rok: 2011
- Przebieg: 115000
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Hej, mam pytanie. Chciałbym dokonać wymiany licznika na tft przez vdash. Na stronie d5t5.com piszą, że wymagane jest dice vida. Te interfejsy są drogie , da się je zastąpić czymś tańszym?
-
- V
- Posty: 27
- Rejestracja: 2018-11-26, 15:01
- Imię: Konrad
- VOLVO: V60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Przebieg: 147000
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Wykonywał ktoś taką zamianę zegarów gdzieś na podkarpaciu i może polecić ?
V60 D4 2015r.
V60 D4 2015r.
-
- V
- Posty: 27
- Rejestracja: 2018-11-26, 15:01
- Imię: Konrad
- VOLVO: V60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Przebieg: 147000
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
...ewentualnie Dolny Śląsk... ?
-
- V
- Posty: 2
- Rejestracja: 2022-04-02, 21:11
- Imię: Rafal
- VOLVO: V70
- Silnik: D5
- Rok: 2007
- Przebieg: 260
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Panowie, pasuje ten środek zegarów z S40 V40 do obudowy licznika TFT z V70 ?
-
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2022-01-09, 23:03
- Imię: blazgi
- VOLVO: V70 D3/D4
- Silnik: D5204T3
- KW/KM/NM: 140/190/452
- Rok: 2012
- Przebieg: 245
- Status: Offline
[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Przeczytałem cały wątek, czy ktoś robił retrofit vdash ? czy wszystko działa tak jak od ekip z Radomia ?