Na jednym z forow przeczytalem, ze "oszczedzanie na LPG zaczyna sie na stacji benzynowej, przy pierwszym tankowaniu gazu - nie w warsztacie montujacym".
![:idea:](./images/smilies/ideaaaaas.gif)
Nie oszczedzajcie na podzespolach i na monterze!!
zbij pisze:Lovato jest producentem wysokiej klasy elementów inst. gazowych, które świetnie sprawdzają się w wolnossących silnikach.
Strzały w dolot to wina usterek układu zapłonowego, A NIE instalacji gazowej.
Blos jest czymś w rodzaju gaźnika gazowego, zastępuje śrubę regulującą przepływ gazu.
Na forum jest/było kilku użytkowników 960 z inst. II generacji i blosem, którzy chwalili sobie taką konfigurację.
II generację sam sobie wyregulujesz, a jeśli jesteś kompletnym laikiem w temacie gazu, zrobi Ci to większość długoletnich użytkowników LPG i nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu i tajemnej wiedzy.
III generacja to jakieś niezbyt popularne dziwadło i proponuję ominąć szerokim łukiem.
IV generacja tzw. sekwencja - fajna rzecz, ale jak czytam na forum o nieustannych problemach użytkowników z regulacją ( a tego nie zrobisz już sam, potrzeba komputera i ,, kumatego '' fachowca ), jakoś mnie nie przekonuje. Zdaję sobie sprawę, że wiele z tych problemów wynika z niewłaściwego montażu/zastosowania niewłaściwych elementów/niewłaściwego wyregulowania - ogólnie mówiąc zrobiono ,, na odpieprz ''.
V generacja - LPI - to obecnie najwyższa półka. Super - żadnych strat mocy, a nawet w pewnym zakresie moc wyższa niż na benzynie, spalanie identyczne jak benzyny, ale cena kosmiczna i jak się zepsuje - dramat. Znalezienie do tego naprawdę znającego temat fachowca - ekstremalnie trudne. Są w Polsce chyba cztery warsztaty.
KULAEXECUTIVE - II z blosem lub sekwencja ( o ile masz bezgraniczne zaufanie do montera ) - taki masz wybór.
to prawda, ze cos trzeba wiedziec o sprzecie, ktory chcemy zalozyc - i tutaj bardzo pozytywny fakt, ze ten temat sie pojawil.zbij pisze:Jednak będąc średnio zorientowanym w temacie LPG, zdajesz się na wiedzę i uczciwość montera, a z tym niestety bywa różnie.
KULAEXECUTIVE pisze:co pół roku na pare dobrych złotych na kable boscha
Nowe kable tej wspaniałej marki waliły jak wściekłe (przez rękawicę spawalniczą uczciwej grubości)- więc jak na nich strzela to prawidłowo. Sam użytkuje albo NGK, albo Bugicordy i problemów nie mam.KULAEXECUTIVE pisze:kable boscha
dlaczego drugą, a nie trzecią?KULAEXECUTIVE pisze:gdzie zamontują mi 2 generacje z blosem
używają, ja jestem tego przykładem i pewnie by się jeszcze spora gromadka znalazła na tym forum.KULAEXECUTIVE pisze:Bo 3 g nikt nie używa
Moje B200FT rzyga Hanami. Za pierwszym razem Sikor zmieniał na gwarancji wtryskiwacz, później mi się posypał jeden, a jak się sypnęły kolejny raz, zmieniliśmy na Barracudy i chodzą póki co zaj...efajnie!Boa1982 pisze:Moje B200FT,
3. Jakie wtryski polecacie
No nie był redblock, ale 13-14, to on mi palił jak do prawdy ostro goniłem te ~120 kucyów, tymczasem tutaj mam ~20l gdy ledwo je bacikiem smagamMataj pisze:Ale to nie był redblockpoprzedni właściciel mojego palił 15. Ja rzadko tyle spalam, a samochód ten sam. Noga inna i trochę inna trasa.
Starannie wydziergane na Tapatalku.