Inżynier broni LPG
-
- V
- Posty: 68
- Rejestracja: 2010-09-14, 18:36
- Imię: Piotr
- VOLVO: V70
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 173/243/320
- Rok: 2010
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,1
- Przebieg: 146000
- Lokalizacja: Kraków/Monachium
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Dla uprzedzonych do LPG....
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... go,1578047
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... go,1578047
Było:
S60 BiFuel 140KM 305 000km
S60 BiFuel 140KM 305 000km
-
- Przyjaciele
- Posty: 6139
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Inżynier broni LPG
pbaranow, wg mnie nie ma co bronić.
W zasadzie chyba większość wie, że przy LPG największy (i może jedyny) problem to głowica i zawory, może też większa korozja wydechu, bo więcej wody w spalinach.
No i druga strona medalu to oszczędność, którą też w miarę dokładnie można wyliczyć.
A uprzedzony, to dla mnie z definicji ktoś, kto nie lubi LPG nie mając wcześniej z tym paliwem do czynienia, czyli na zasadzie "nie, bo nie". I tych zostawmy w spokoju, nic na siłę, niech sobie tankują benzynę.
W zasadzie chyba większość wie, że przy LPG największy (i może jedyny) problem to głowica i zawory, może też większa korozja wydechu, bo więcej wody w spalinach.
No i druga strona medalu to oszczędność, którą też w miarę dokładnie można wyliczyć.
A uprzedzony, to dla mnie z definicji ktoś, kto nie lubi LPG nie mając wcześniej z tym paliwem do czynienia, czyli na zasadzie "nie, bo nie". I tych zostawmy w spokoju, nic na siłę, niech sobie tankują benzynę.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4729
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Online
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Ciekawy artykuł. Ja mam jednak pewne zastrzeżenia. Autor nie podaje podstawowej różnicy pomiędzy procesami spalania gazu i benzyny - chodzi głównie o temperaturę spalania. W związku z tym w silniku zasilanym gazem mamy inne naprężenia termiczne w głowicy . Silnik przystosowany do LPG fabrycznie to już inna bajka.
Ps. Iwan zapytaj specjalistów z AGH lub pracowników z Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.
Ps. Iwan zapytaj specjalistów z AGH lub pracowników z Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- Przyjaciele
- Posty: 50
- Rejestracja: 2008-02-09, 11:47
- VOLVO: 850
- Silnik: 2.5
- KW/KM/NM: 106/144
- Rok: 1995
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 12,8
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Bytom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Jak jadę za takim gazociągiem i czuję ten smród to nie wyobrażam sobie zagazowania mojej vołowiny...... a może mam za czuły węch. No i grono znajomych, sąsiadów którzy mają wieczne problemy z autkami na LPG, pewnie też znacie takich. Ja mówię LPG STANOWCZE I ZDECYDOWANE NIE.
-
- V
- Posty: 23
- Rejestracja: 2009-02-21, 20:30
- VOLVO: XC70 by³o 850T5/V70II
- Silnik: B5254T2
- KW/KM/NM: 210KM
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 9,5/11,5/17,5
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Dziabongowo
- Status: Offline
Re: Inżynier broni LPG
Masz złe doświadczenia, mój jakoś nie śmierdział. Chociaż fanem gazu nie bylem to z rozsądku miałem.Osiem88 pisze:Jak jadę za takim gazociągiem i czuję ten smród to nie wyobrażam sobie zagazowania mojej vołowiny...... a może mam za czuły węch. No i grono znajomych, sąsiadów którzy mają wieczne problemy z autkami na LPG, pewnie też znacie takich. Ja mówię LPG STANOWCZE I ZDECYDOWANE NIE.
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: Inżynier broni LPG
Osiem88, czasy zagazowanych nysek, żuków i polonezów mamy już chyba za sobą Podobne zapaszki można mieć po grochówce )))
Ps - ja też sobie nie wyobrażałem...
Ps - ja też sobie nie wyobrażałem...
855...
-
- Przyjaciele
- Posty: 6139
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Inżynier broni LPG
Osiem88, wiesz, przynajmniej jako fanatyczny wróg LPG jesteś chociaż oryginalny, bo chyba nigdy nie słyszałem od żadnego wroga LPG, żeby skarżył się na smród. Tyle, że w takim razie powinieneś być wrogiem LPG w samochodach innych ludzi a nie w swoim...
Dziabong, nie ma co ukrywać, że spaliny z LPG dają charakterystyczny smrodek, ale bez przesady... to co powiedzieć o tym co wywalają z siebie stare diesle, których na naszych drogach nie brakuje. Z klekota nie dość że smród, to jeszcze cząstki stałe, czyli jakaś tam "sadza".
Dziabong, nie ma co ukrywać, że spaliny z LPG dają charakterystyczny smrodek, ale bez przesady... to co powiedzieć o tym co wywalają z siebie stare diesle, których na naszych drogach nie brakuje. Z klekota nie dość że smród, to jeszcze cząstki stałe, czyli jakaś tam "sadza".
Jak dla mnie to problem z tym, że ktoś próbował oszczędzać na instalacji i założył tam gdzie było o 200 zł taniej, albo po prostu trafił na partacza.Osiem88 pisze:wieczne problemy z autkami na LPG
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Inżynier broni LPG
krzysztof_1973, Podaj, proszę, wiarygodne źródło tych zabobonów, bo na wszystkich dostępnych forach bezskutecznie o to proszę, ale może Ty masz jakieś rewelacyjne dane, potwierdzające mit o wyższej temperaturze spalania LPG w stechiometrycznej mieszance z powietrzem.
Powołujesz się na specjalistów z AGH... Mam dostęp do ich biblioteki, więc podaj może jakiś tytuł pracy naukowej dla potwierdzenia zasłyszanej tezy. Chętnie zacytuję fragmenty dotyczące interesującego nas problemu.
Jeśli chodzi o obecność wody w spalinach, to jest identyczna dla benzyny, i LPG, a zawartość kondensatu może być nieco wyższa dla benzyny ze względu na niewielkie schładzanie wynikające z odparowywania fazy ciekłej paliwa. W LPG takie zjawisko dotyczy jedynie piątej generacji.
A ewidentnym przykładem partyzantki jest pakowanie instalacji mieszalnikowych do silników z elektronicznym wtryskiem paliwa.
Zastąpienie elektronicznie sterowanego wtrysku czymś, co nawet do pięt nie dorasta gaźnikom z lat siedemdziesiątych musi poskutkować spalaniem stukowym niszczącym zawory, głowicę, i układ korbowo-tłokowy, oraz niedopalaniem mieszanki w innym zakresie obciążeń.
Podstawowym problemem instalacji gazowych są nie same instalacje, ale banda papraków, którzy to montują bez choćby elementarnego pojęcia o tym, co robią.
[ Dodano: 2011-01-07, 23:18 ]
Powołujesz się na specjalistów z AGH... Mam dostęp do ich biblioteki, więc podaj może jakiś tytuł pracy naukowej dla potwierdzenia zasłyszanej tezy. Chętnie zacytuję fragmenty dotyczące interesującego nas problemu.
Co do głowicy, i zaworów, to każdy silnik przystosowany do benzyny bezołowiowej bez wyraźnego obniżenia trwałości będzie spalał LPG.Iwan pisze:W zasadzie chyba większość wie, że przy LPG największy (i może jedyny) problem to głowica i zawory, może też większa korozja wydechu, bo więcej wody w spalinach.
No i druga strona medalu to oszczędność, którą też w miarę dokładnie można wyliczyć.
Jeśli chodzi o obecność wody w spalinach, to jest identyczna dla benzyny, i LPG, a zawartość kondensatu może być nieco wyższa dla benzyny ze względu na niewielkie schładzanie wynikające z odparowywania fazy ciekłej paliwa. W LPG takie zjawisko dotyczy jedynie piątej generacji.
Ja też jestem zdecydowanym przeciwnikiem psucia aut.Osiem88 pisze:Jak jadę za takim gazociągiem i czuję ten smród
A ewidentnym przykładem partyzantki jest pakowanie instalacji mieszalnikowych do silników z elektronicznym wtryskiem paliwa.
Zastąpienie elektronicznie sterowanego wtrysku czymś, co nawet do pięt nie dorasta gaźnikom z lat siedemdziesiątych musi poskutkować spalaniem stukowym niszczącym zawory, głowicę, i układ korbowo-tłokowy, oraz niedopalaniem mieszanki w innym zakresie obciążeń.
Podstawowym problemem instalacji gazowych są nie same instalacje, ale banda papraków, którzy to montują bez choćby elementarnego pojęcia o tym, co robią.
[ Dodano: 2011-01-07, 23:18 ]
Z klawiatury żeś mi to zdjął...Iwan pisze:Jak dla mnie to problem z tym, że ktoś próbował oszczędzać na instalacji i założył tam gdzie było o 200 zł taniej, albo po prostu trafił na partacza.
-
- Przyjaciele
- Posty: 6139
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Inżynier broni LPG
Aleksiasty, mniejsza o auto, ale kumpel niedawno zagazował silnik z wielopunktowym wtryskiem... z Krakowa pojechał gdzieś na Śląsk, bo było kilka stówek taniej (być może w Krakowie za ciut większą kasę wsadziliby mu to samo...). Ale co, po ok. 5000 km coś się zaczęło dziać. Pojechał do gazownika w Kraku żeby sprawdzić (na Śląsk jechać to czas i paliwo). Okazało się, że wtryski padły. I teraz co, mówi, że ten w Krakowie za to co kosztują tamte wtryski + ok. 200 zł założy mu lepsze wtryski. Więc efekt jest taki, że swoje i tak do instalki dopłaci, a partacz, który mu to założył z racji odległości nie będzie miał reklamacji, czyli dalsze przyzwolenie na zakładanie byle czego (i byle jak, bo coś tam podobno też niezbyt poprawnie było podłączone, no ale w to nie wchodzę, bo kumpel nie potrafił wyjaśnić, ja też specem od LPG nie jestem).Aleksiasty pisze:[ Dodano: 2011-01-07, 23:18 ]
Iwan napisał/a:
Jak dla mnie to problem z tym, że ktoś próbował oszczędzać na instalacji i założył tam gdzie było o 200 zł taniej, albo po prostu trafił na partacza.
Z klawiatury żeś mi to zdjął...
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
-
- Moderatorzy
- Posty: 6033
- Rejestracja: 2006-08-29, 23:43
- Imię: Michal
- VOLVO: 2x480,740,v70,245,850,440,C70
- Silnik: B20F,B230F,D5252T,B230FT,D24T
- Rok: 0
- Był na spocie: 24
- Przebieg: 222635
- Lokalizacja: Płock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Dla mnie jedyny plus instalacji gazowej to niższa cena gazu, tak to same minusy niestety. Obie 480 mam z gazem zakładanym przez poprzednich właścicieli i widocznie miałem pecha bo obie instalacje założone po kosztach, dopóki nie ogarnąłem ich były z nimi same problemy.
Tak jak Iwan wspomniał, główny problem to skąpstwo właścicieli + kwalifikacje gazowników.
Może gdybym miał auto z porządną sekwencją zmienił bym zdanie o gazie, jeżeli już mam gaz w aucie to jest taniej i jeżdżę, ale do auta bez gazu instalacji bym nie założył.
Tak jak Iwan wspomniał, główny problem to skąpstwo właścicieli + kwalifikacje gazowników.
Może gdybym miał auto z porządną sekwencją zmienił bym zdanie o gazie, jeżeli już mam gaz w aucie to jest taniej i jeżdżę, ale do auta bez gazu instalacji bym nie założył.
480S, 480Coll, 744 USA Turbo, 245 USA, 850 T-5R, 440, 850 eR, C70
ex 480S 480ES 480ES v70 945 944 440 745 USA V70 460 744 USA
ex 480S 480ES 480ES v70 945 944 440 745 USA V70 460 744 USA
- Szuwar
- VOLV
- Posty: 618
- Rejestracja: 2009-05-20, 20:15
- Imię: Ja
- VOLVO: v70 II / 940
- Silnik: 2,4 / B230FK
- KW/KM/NM: 170 / może 135
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 14,5 lpg
- Przebieg: 350
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Inżynier broni LPG
Ogarnięty gazownik, sprawne w 100% auto, dobre graty i nie ma problemów
Moja jest tylko racja i to święta racja, bo jeżeli nawet jest i twoja, to moja jest mojsza niż twojsza i zaprawdę powiadam wam, że to właśnie moja racja jest najmojsza!
-
- Przyjaciele
- Posty: 3136
- Rejestracja: 2010-09-06, 20:47
- VOLVO: Czarne V70 II
- Silnik: 2,4 D5 163KM
- KW/KM/NM: 120/163/340
- Rok: 2003
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: ~6,6 ON
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Kumpel ma zagazowanego Forestera przez o ile mi wiadomo najlepszego gazownika w PL(z Katowic specjalnie do W-wy do niego jechał). I z instalką nie ma większych problemów, ale jakieś tam mniejsze były, kilka kursów do w-wy zrobił. Na gazie ma 20* wyższą temp. gazów. (nie wiem gdzie mierzone, w każdym razie to jest pewne)Aleksiasty pisze:krzysztof_1973, Podaj, proszę, wiarygodne źródło tych zabobonów, bo na wszystkich dostępnych forach bezskutecznie o to proszę, ale może Ty masz jakieś rewelacyjne dane, potwierdzające mit o wyższej temperaturze spalania LPG w stechiometrycznej mieszance z powietrzem.
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: Inżynier broni LPG
Też miałem dylemat gdzie założyć i wyszło, że to co wydam na paliwo+czas żeby auto odstawić i po nie wrócić wyjdzie na to samo jak założę w swoim mieście. Do tego jak się zacznie coś chrzanić to mam do nich 5min drogi... Póki co denerwuje mnie tylko koło zapasowe
855...
- Puhcio
- Przyjaciele
- Posty: 4396
- Rejestracja: 2007-04-28, 10:12
- Imię: Pawel
- VOLVO: Skoda Superb III
- Silnik: 2.0 TDI
- KW/KM/NM: 140/190/400
- Rok: 2016
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 48000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Ja założyłem nie całkiem nowego LR Omegasa do siebie. Na początku musiałem dokonać kilku poprawek, pojechać na strojenie do ludzi, którzy to bardziej ogarniają - ale od tego czasu zapomniałem, że mam LPG.
Największym problemem są u nas równocześnie :
1) zły montaż
2) dobór złych (tanich podzespołów jak wtryski i reduktor)
Gaz założyłem ponad rok temu (11.2009) i przejechałem ponad 26 k km.
Ile zaoszczędziłem ? Dużo.
Ostatnio mierzyłem kompresję silnika - i mimo ponad 250.000 z czego ostatnie 26 k km jest w bardzo dobrej kondycji.
Dla mnie bomba
Największym problemem są u nas równocześnie :
1) zły montaż
2) dobór złych (tanich podzespołów jak wtryski i reduktor)
Gaz założyłem ponad rok temu (11.2009) i przejechałem ponad 26 k km.
Ile zaoszczędziłem ? Dużo.
Ostatnio mierzyłem kompresję silnika - i mimo ponad 250.000 z czego ostatnie 26 k km jest w bardzo dobrej kondycji.
Dla mnie bomba
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
-
- V
- Posty: 24
- Rejestracja: 2009-10-04, 21:55
- VOLVO: FSO Polonez Caro
- Silnik: 1,4
- KW/KM/NM: 77/103/118
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Jarosław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Nie poruszacie też istotnego dla trwałości silnika wątku jakości autogazu. Proporcje propan-butanu na różnych stacjach to temat rzeka. Kiedyś mawiałem, że dopóki nie będę kręcił dużych przebiegów, nie sprofanuje gazem mojego silnika K16, ale odkąd znam człowieka http://www.tuningsquadjaroslaw.pl/index ... quad&id=12 zastanawiającego się nad wyższością LPG nad Pb95, to uważam dobry gaz za paliwo. Pirat stroi turbinę na blisko 200KM z motoru 1,1 z klasyczną aparaturą LPG i uruchamia nawet w zimie bez benzyny.
Pozdrawiam
DPD
Jazda Kulturalna to sztuka.
DPD
Jazda Kulturalna to sztuka.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Co do proporcji propan - butan to tak na prawdę chodzi tu o prężność i odparowywanie tych dwóch gazów a więc o to czy przy dużym mrozie ciecz ze zbiornika będzie pod cisnieniem żeby pójść przewodami do reduktora.
Co do instalacji LPG w Volvo czy każdym innym aucie.
Właściwie wszystkie posiadane przeze mnie i mojego ojca auta od wielu lat chodzą na LPG, kiedyś były to instalki mieszalnikowe i tu był zawsze ból - za ubogo tu za bogato tam (i często smród z wydechu).
Odkąd pojawiły się sekwencje w normalnych cenach nie ma z tym problemu. Z tym że jak ktoś wyżej napisał nie wolno oszczędzać na instalacji LPG. Założenie tańszej o 100 - 1000pln instalki (różnie to bywa) oznacza mega problemy z za wolnymi nie precyzyjnymi wtryskami, słabym parownikiem itp itd. W Polsce dochodzi jeszcze problem w postaci ok 90% monterów nie mających na dobrą sprawę pojęcia co robią i jak się stroi instalacje (zazwyczaj autokalibracja jest dla nich strojeniem).
stąd wzięły się mity że LPG to zło, że niszczy silniki itd.
Ja w volvo mam już przejechane na LPG ok 50kkm i po małych poprawkach gazownika po montażu (instalka za 4300pln - Omegas) jedyne co robię to wymiana filterków i kontrola szczelności (co ok 15kkm).
Co do kosztów samych gratów - w lato gazowałem sam żony Peugeota 306 1,6 8v - koszt samych gratów i papierów to ok 2200pln a to przecież mały 4 cylindrowy silniczek.
Pozdrawiam i tym co sporo jeżdżą i umieją liczyć polecam instalację LPG (ale dobrą i prawidłowo założoną i wystrojoną)
Co do instalacji LPG w Volvo czy każdym innym aucie.
Właściwie wszystkie posiadane przeze mnie i mojego ojca auta od wielu lat chodzą na LPG, kiedyś były to instalki mieszalnikowe i tu był zawsze ból - za ubogo tu za bogato tam (i często smród z wydechu).
Odkąd pojawiły się sekwencje w normalnych cenach nie ma z tym problemu. Z tym że jak ktoś wyżej napisał nie wolno oszczędzać na instalacji LPG. Założenie tańszej o 100 - 1000pln instalki (różnie to bywa) oznacza mega problemy z za wolnymi nie precyzyjnymi wtryskami, słabym parownikiem itp itd. W Polsce dochodzi jeszcze problem w postaci ok 90% monterów nie mających na dobrą sprawę pojęcia co robią i jak się stroi instalacje (zazwyczaj autokalibracja jest dla nich strojeniem).
stąd wzięły się mity że LPG to zło, że niszczy silniki itd.
Ja w volvo mam już przejechane na LPG ok 50kkm i po małych poprawkach gazownika po montażu (instalka za 4300pln - Omegas) jedyne co robię to wymiana filterków i kontrola szczelności (co ok 15kkm).
Co do kosztów samych gratów - w lato gazowałem sam żony Peugeota 306 1,6 8v - koszt samych gratów i papierów to ok 2200pln a to przecież mały 4 cylindrowy silniczek.
Pozdrawiam i tym co sporo jeżdżą i umieją liczyć polecam instalację LPG (ale dobrą i prawidłowo założoną i wystrojoną)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- Przyjaciele
- Posty: 947
- Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80
- Silnik: B6304S3 2,9
- KW/KM/NM: 204KM
- Rok: 1999
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: 12,76
- Przebieg: 280
- Lokalizacja: Świdnik
- Status: Offline
Re: Inżynier broni LPG
Aleksiasty, już Ci kolego kiedyś pisałem zainwestuj całe 3,50 PLN + trochę czasu (zakladam że multimetr masz) i sobie zmierz temperaturę na kolektorze na Pb i LPG - dowiesz się jak jest, no i przy okazji oświecisz nas wszystkich.Aleksiasty pisze:krzysztof_1973, Podaj, proszę, wiarygodne źródło tych zabobonów, bo na wszystkich dostępnych forach bezskutecznie o to proszę, ale może Ty masz jakieś rewelacyjne dane, potwierdzające mit o wyższej temperaturze spalania LPG w stechiometrycznej mieszance z powietrzem.
Ja na Twoim miejscu już dawno bym zmierzył, ale niestety nie mam LPG
Już mam swoje wymarzone S80 Automat Forever
EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr
EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4729
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Online
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
To nie są zabobony. Sam kilka linijek niżej piszesz, że problemem przy LPG są zawory i głowica silnika. Niejako potwierdzasz to co ja napisałem. Skąd się biorą te problemy ? Gaz nie jest agresywny chyba, że mówimy o H2S lub SO2 .Aleksiasty pisze:krzysztof_1973, Podaj, proszę, wiarygodne źródło tych zabobonów, bo na wszystkich dostępnych forach bezskutecznie o to proszę, ale może Ty masz jakieś rewelacyjne dane, potwierdzające mit o wyższej temperaturze spalania LPG w stechiometrycznej mieszance z powietrzem.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Problem zaworów i gniazd przy LPG pojawia się owszem ale gdy instalacja jest źle wystrojona - gdy komputer benzynowy nie ma już jak skorygować dawek paliwa do właściwych z punktu widzenia sondy lambda.
Jeśli dobrze wyreguluje się LPG to nie ma dla silnika żadnego znaczenia.
Coś mi się jeszcze wydaje że sprzęt pomiarowy za 3,5 pln położony na kolektorze wydechowym nie zapewni zbyt dużej dokładności pomiarów.
Jeśli dobrze wyreguluje się LPG to nie ma dla silnika żadnego znaczenia.
Coś mi się jeszcze wydaje że sprzęt pomiarowy za 3,5 pln położony na kolektorze wydechowym nie zapewni zbyt dużej dokładności pomiarów.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- Przyjaciele
- Posty: 947
- Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80
- Silnik: B6304S3 2,9
- KW/KM/NM: 204KM
- Rok: 1999
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: 12,76
- Przebieg: 280
- Lokalizacja: Świdnik
- Status: Offline
Re: Inżynier broni LPG
Nie o dokładność chodzi, ani nie o ustalenie ew. wartości rożnicy, chodzi tylko o ustalenie czy temperatura spalania LPG w silniku jest wyższa czy też nie.Chalski pisze:Coś mi się jeszcze wydaje że sprzęt pomiarowy za 3,5 pln położony na kolektorze wydechowym nie zapewni zbyt dużej dokładności pomiarów.
Już mam swoje wymarzone S80 Automat Forever
EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr
EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Żeby to stwierdzić musiał by,s mierzyć temp spalin i to najlepiej jak najbliżej zaworów, a że tam się nie da to wewnątrz kolektora, jest do tego sprzęt ale na pewno nie kosztuje 3,50 pln.
Kolektor ma za dużą bezwładność termiczną i żeby tu coś było widać różnica temperatur musiała by być duża (pomiędzy noPb a LPG)
Poza tym.
Nie dawno robiłem u siebie uszczelkę pod głowicą - powiedzmy po ok 45kkm od założenia LPG.
Zawory nie były wymieniane ani szlifowane - tylko dotarte. Nie było śladu wypalenia zaworów ani gniazd.
Kolektor ma za dużą bezwładność termiczną i żeby tu coś było widać różnica temperatur musiała by być duża (pomiędzy noPb a LPG)
Poza tym.
Nie dawno robiłem u siebie uszczelkę pod głowicą - powiedzmy po ok 45kkm od założenia LPG.
Zawory nie były wymieniane ani szlifowane - tylko dotarte. Nie było śladu wypalenia zaworów ani gniazd.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- Przyjaciele
- Posty: 50
- Rejestracja: 2008-02-09, 11:47
- VOLVO: 850
- Silnik: 2.5
- KW/KM/NM: 106/144
- Rok: 1995
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 12,8
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Bytom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Ble ble ble. Smród, korodujące układy wydechowe, padające sondy lambda, miejsce w bagażniku, kosztowne przeglądy, jeżdżenie z bombą eeeeee......... nie dla mnie, a tak w ogóle to szkoda tych Vołovinek ktoś je zaprojektował na benzynkę.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
A może bardziej merytorycznie, bo to zabrzmiało jak na R. Maryja
Padające sondy lambda - ja u siebie wymieniałem po kupnie auta - była padnięta grzałka, auto wcześniej nie miało LPG i licznikowo było poniżej 200kkm
Podobnie korodujące wydechy - mało kto zakłada LPG do nowego auta, częściej do 5 - 10 latka który ma już 200 - 300 - 400 kkm na liczniku. Następnie pojeździ rok czy dwa na LPG i a to sypnie się sonda a to poleci uszczelka pod głowicą a to przegnije wydech. Wszystko oczywiście z powodu LPG - podobnie jak przepływomierze, pad turbiny ......... można by tak wymieniać.
Jednym słowem bez LPG każde Volvo i inna marka też chodziła by bezawaryjnie na benzynie aż do końca świata i jeden dzień dłużej.
Założenie LPG czasem tylko uwydatnia problemy które już istnieją w aucie - najczęściej nie wymieniane od 10 lat elementy układu zapłonowego (kable kopułka, palec) na benzynie jeszcze to jakoś chodzi na gazie średnio chce. Jednak nie jest to awaria spowodowana paliwem LPG a zaniedbaniem auta lub partactwem mechanika montującego LPG
Aha.
Przegląd kosztuje 160 pln, bomba jak mówisz w bagażniku jest zrobiona z kilkumilimetrowej blachy stalowej a zbiornik paliwa masz albo z blaszki 0,8mm albo z plastiku.
Pozdrawiam.
Padające sondy lambda - ja u siebie wymieniałem po kupnie auta - była padnięta grzałka, auto wcześniej nie miało LPG i licznikowo było poniżej 200kkm
Podobnie korodujące wydechy - mało kto zakłada LPG do nowego auta, częściej do 5 - 10 latka który ma już 200 - 300 - 400 kkm na liczniku. Następnie pojeździ rok czy dwa na LPG i a to sypnie się sonda a to poleci uszczelka pod głowicą a to przegnije wydech. Wszystko oczywiście z powodu LPG - podobnie jak przepływomierze, pad turbiny ......... można by tak wymieniać.
Jednym słowem bez LPG każde Volvo i inna marka też chodziła by bezawaryjnie na benzynie aż do końca świata i jeden dzień dłużej.
Założenie LPG czasem tylko uwydatnia problemy które już istnieją w aucie - najczęściej nie wymieniane od 10 lat elementy układu zapłonowego (kable kopułka, palec) na benzynie jeszcze to jakoś chodzi na gazie średnio chce. Jednak nie jest to awaria spowodowana paliwem LPG a zaniedbaniem auta lub partactwem mechanika montującego LPG
Aha.
Przegląd kosztuje 160 pln, bomba jak mówisz w bagażniku jest zrobiona z kilkumilimetrowej blachy stalowej a zbiornik paliwa masz albo z blaszki 0,8mm albo z plastiku.
Pozdrawiam.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4729
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Online
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
Prawda. Jest jedno "ale" - jednym z produktów spalania jest H2O.Chalski pisze:
Podobnie korodujące wydechy - mało kto zakłada LPG do nowego auta, częściej do 5 - 10 latka który ma już 200 - 300 - 400 kkm na liczniku. Następnie pojeździ rok czy dwa na LPG i a to sypnie się sonda a to poleci uszczelka pod głowicą a to przegnije wydech.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Inżynier broni LPG
A w aucie zasilanym benzyną woda nie kondensuje się w wydechu??
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898