[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
- Imię: Hilip
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2005
- Przebieg: 301000
- Status: Offline
[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.
Cześć ! Od miesiąca ma problem ze zwiększonym spalaniem w Volvo v70 z 2005 roku. Silnik to 2.4 o mocy 140km z instalacją gazową kme nevo. Zmierzyłem działanie sond przed i za katalizatorem. Na log sonda lambda wskazuje ciągle wartości oscylujące 0,95-1.0 V, natomiast sonda za katalizatorem 0,1-0,7 V (sinusoida). Czy takie wartości są w porządku czy raczej lambda do wymiany ? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2022-07-24, 10:20 przez Drbulgot, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- VOLVO
- Posty: 2337
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
Prawidłowe wartości sondy. 2.4 140km
Pierwsza sonda szerokopasmowa powinna mieć wahania bliskie 0 mA, druga sonda powinna pokazywać bogatą mieszankę i tak pokazuje więc jest dobrze.Drbulgot pisze: ↑2022-07-20, 13:30Cześć ! Od miesiąca ma problem ze zwiększonym spalaniem w Volvo v70 z 2005 roku. Silnik to 2.4 o mocy 140km z instalacją gazową kme nevo. Zmierzyłem działanie sond przed i za katalizatorem. Na log sonda lambda wskazuje ciągle wartości oscylujące 0,95-1.0 V, natomiast sonda za katalizatorem 0,1-0,7 V (sinusoida). Czy takie wartości są w porządku czy raczej lambda do wymiany ? Pozdrawiam
Masz jakieś wykresy?
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4729
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Online
- Kontakt:
Prawidłowe wartości sondy. 2.4 140km
Nawias - [... |
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
- Imię: Hilip
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2005
- Przebieg: 301000
- Status: Offline
Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)
Proszę, tutaj wykresy z działania sond na Lpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
- Imię: Hilip
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2005
- Przebieg: 301000
- Status: Offline
Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)
tutaj sonda za katalizatorem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VOLVO
- Posty: 2337
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)
Ok, to wykres współczynnika lambda ( nie napięcia) dla pierwszej sondy, czyli to co pisałeś ''sonda lambda wskazuje ciągle wartości oscylujące 0,95-1.0 V'' to znaczy, że mieszanka waha się między właściwą a lekko za bogatą, za mało powietrza/ za dużo paliwa.
Tu jest w miarę Ok.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
- Imię: Hilip
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2005
- Przebieg: 301000
- Status: Offline
Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)
Okej, czyli sondy mogę wyeliminować. Masz może jakieś pomysły co innego może być nie tak ? Generalnie wydaje mi się że gaz się nie ulatnia poza instalację...Hatton pisze: ↑2022-07-22, 21:42Ok, to wykres współczynnika lambda ( nie napięcia) dla pierwszej sondy, czyli to co pisałeś ''sonda lambda wskazuje ciągle wartości oscylujące 0,95-1.0 V'' to znaczy, że mieszanka waha się między właściwą a lekko za bogatą, za mało powietrza/ za dużo paliwa.
Tu jest w miarę Ok.
-
- VOLVO
- Posty: 2337
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)
Jak bardzo wzrosło to spalanie? Jeżeli silnik pracuje normalnie, jak wcześniej gdy spalanie było dobre to bym zaczął od sprawdzenia kół, ciśnienia w oponach czy takie jak zawsze, dalej sprawdzenie hamulców czy w którymś kole nie zablokowały się klocki hamulcowe lub zacisk trzyma i hamuje. Może coś robiłeś lub było robione przy aucie co mogło wpłynąć. Napisz ile wzrosło spalanie.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4729
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Online
- Kontakt:
Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)
Twój temat jest niezgodny z zasadami. Jeśli nie zmienisz tytułu tematu, zamknę wątek. W celu odblokowania będziesz musiał skontaktować się z moderatorem. Jeżeli sytuacja się powtórzy otrzymasz ostrzeżenie, a w wyjątkowym przypadku Twoje konto zostanie zablokowane. |
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
- Imię: Hilip
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2005
- Przebieg: 301000
- Status: Offline
[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.
Jaka tutaj jest niezgodność ? Jeśli chodzi o tytuł to serio polecam zająć się poważnymi sprawami.
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
- Imię: Hilip
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2005
- Przebieg: 301000
- Status: Offline
[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.
Spalanie wzrosło od średniej 11l/100km do 17-18l/100km.Hatton pisze: ↑2022-07-23, 18:04Jak bardzo wzrosło to spalanie? Jeżeli silnik pracuje normalnie, jak wcześniej gdy spalanie było dobre to bym zaczął od sprawdzenia kół, ciśnienia w oponach czy takie jak zawsze, dalej sprawdzenie hamulców czy w którymś kole nie zablokowały się klocki hamulcowe lub zacisk trzyma i hamuje. Może coś robiłeś lub było robione przy aucie co mogło wpłynąć. Napisz ile wzrosło spalanie.
-
- VOLVO
- Posty: 2709
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.
Od miesiąca jest ciepłej niż zwykle więc klima pewnie idzie na full. Sprawdź ilość czynnika w instalacji, znajdź sobie jakiś Grupon i kup dobicie 100 g czynnika, Sprawdza Ci przy okazji szczelność. Druga sprawa jedz na stację diagnostyczną, tam wyjdzie na rolkach czy jakieś koło ma opór, więc wykluczysz heble. Na stacji sprawdza Ci też skład spalin, więc sprawdza też czy sonda pracuje poprawnie, no i szczelność instalacji LPG. Reszta to gdybanie.
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
- Imię: Hilip
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2005
- Przebieg: 301000
- Status: Offline
[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.
Majster od log stwierdził że sonda przed katalizatorem jest absolutnie do wymiany. Też brałem pod uwagę używanie klimatyzacji, ale aż tak drastycznie obciążała by silnik ?
-
- VOLVO
- Posty: 2337
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.
Może mieć rację. Sondę chwilę schodzi, żeby sprawdzić - najlepiej w czasie jazdy, co pokazuje pod obciążeniem, przy stałej jeździe, na hamowaniu silnikiem itp. Wzrost spalania który podałeś bez zmiany stylu jazdy itp no faktycznie masakra, zgodzę się że to od silnika.
Wykresy które dodałeś to króciutki fragment, w każdym razie tam sonda wyglądała ok
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3602
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.
Sprawdzenie sondy to z minuta roboty ( w sensie weryfikacji odczytów i interpretacja tego ) - jak się wie co się robi.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;